Šetřit na zaměstnancích se nevyplatí

Když se rozhodneme podnikat šetříme snad všude. Jsou však místa, kde šetřit jednak nechceme a pak takové kde se šetřit nedá. V rámci prvního mluvíme o tak zvaném Guilty pleasure. Je to stav, kdy upřednostňujeme věci, které se zdají být zbytečné. Avšak právě drobnosti někdy rozhodují.

Pokud dopřejeme zaměstnancům něco navíc nejen že to ocení, ale také to povede k větší produktivitě. S ohledem na zaměstnance dělíme jejich motivaci.

·         Přímá

·         Nepřímá
oddělené kanceláře.jpg


Přímá motivace je taková, kdy zaměstnance vědomě motivuje k dané činnosti. Jde hlavně o finanční ohodnocení, nejrůznější příplatky, bonusy. Ty se řadí k hmotné sekci. Poté máme nehmotné přímé ohodnocení. Sem řadíme pochvaly, povýšení a podobně.

Když se zaměříme na nepřímé ohodnocení jde o stimuly, které nepřímo působí na činnost a výkonnost httpzaměstnance. Může jít buď o něco co cíleně způsobíme nebo nevědomou činnost.

Nevědomou činností máme na mysli pověst firmy, její brand, její produkty, atmosféru, doporučení. Pokud se však zaměříme na vědomou část tu máme na starost my jako firma a můžeme ji ovlivnit.

Zde se jedná o tzv. Guilty pleasure a je na každém zaměstnavateli, zda jej zaměstnancům dopřát či nikoliv.

Všichni víme, že zaměstnanci nepotřebují speciální soukromou školku, pokud ji však zařídíme zvýší se sociální pověst firmy. To může mít za následek loajalitu pracovníků s dětmi.
vietamci s notebooky.jpg

Dalším krokem můžou být relax zóny ve firmě. Prostory, které bychom normálně využili k budování dalších kanceláří zastavíme sedačkami. Každý ví, že odpočatí zaměstnanci jsou produktivnější zaměstnanci. To jim dodá pocit, že se firma o ně zajímá a stará.

Stačí pouze malá dekorace. Obrazy, rostliny v kanceláři, co povede k psychické pohodě. Ve výsledku může dojít k raketovému nárůstu výkonnosti, který mnohonásobně převýší náklady na zvolený dekor.

Existují místa, kde se v podniku dá šetřit a kde nikoliv. Pokud však budeme šetřit na zaměstnancích nemůžeme očekávat loajalitu a převratnou výkonnost.

Šetřit na zaměstnancích se nevyplatí
Ohodnoťte příspěvek